معرفی کتاب
 
زنده نگه داشتن یاد شهادت
زنده نگه داشتن یاد شهادت پلی بسوی سعادت
چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:, :: 11:6 ::  نويسنده : حمید

 فصل پنجم اين كتاب جهاد مقدمه شهادت نام دارد كه در آن، جهاد در لغت و اصطلاح تعريف شده و سپس به جهاد از ديدگاه قرآن و احاديث پرداخته شده است.
نوروزی در فصل ششم كه مهم ترين فصل كتاب می باشد به ديدگاه قرآن پيرامون «شهيد و شهادت» پرداخته و تمام آيات در اين موضوع را استخراج نموده است.
كاربرد واژگان «شهيد و شهادت» در احاديث، فضيلت و ارزشمندی شهيد و شهادت، عشق به شهادت و آرزوی آن در بيان ائمّه ی معصومين(ع) و در ادعيه و زيارات از موضوعات فصل هفتم اين كتاب می باشد.
فصل هشتم كه آخرين فصل اين كتاب است، درباره كسانی است كه در حكم شهيدند. اين افراد اگرچه در ميدان جهاد به شهادت نمی رسند و چه بسا در بستر خود می ميرند، امّا در پيشگاه خداوند شهيد محسوب می شوند و در روايات و احاديث نيز از آن ها تعبير به شهيد شده است.
يادآور می شود، ، كتاب "فرهنگ شهادت در قرآن و سنت"  حائز چندين رتبه در همايش های مختلف كشوری شده كه به عنوان نمونه می توان به رتبه ی سوّم پايان نامه های دوره ی كارشناسی ارشد دوازدهمين نمايشگاه بين المللی قرآن كريم اشاره كرد.
بخش معرفی كتاب در برنامه پيك قرآنی، از راديو قرآن پخش می شود.

نقل از :http://abna.ir




درباره وبلاگ

وبلاگی برای یادی دوباره از شهادت و زنده نگه داشتن شهیدان والامقام
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زنده نگه داشتن یاد شهادت و آدرس yadeshahadat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 14006
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1